Adwokat dr Łukasz Goździaszek jest prawnikiem i ekonomistą (doktor nauk prawnych, magister prawa, magister ekonomii menedżerskiej). Przed rozpoczęciem prowadzenia własnej praktyki adwokackiej pracował w kancelariach prawnych jako prawnik i w sądach jako aplikant sądowy. Odbył aplikację sądową i zdał egzamin sędziowski.
Prowadzi również działalność naukową jako adiunkt w Centrum Badań Problemów Prawnych i Ekonomicznych Komunikacji Elektronicznej na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykłada tam przedmioty prawno-informatyczne („Elektroniczne postępowanie upominawcze”, „Prawo blogosfery”, „Prawo Internetu i Technologii”, „Dostęp do informacji publicznej i ochrona danych osobowych”, „Informatyzacja administracji publicznej”, „Techniki informacji i komunikacji”, „Obsługa Prawniczych Baz Danych”, „Technologia informacyjna”). Jest również autorem książek z tego zakresu. Jego działalność naukowa i projektowa była wielokrotnie wyróżniana (stypendium Prezesa Rady Ministrów, stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz stypendium Samorządu Miasta Wrocławia, Nagroda Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne).
Doświadczenie zawodowe dr Łukasza Goździaszka:
- 2022-2023 – Członek “Komisji do spraw opracowania programu studiów Prawo e-biznesu” – współprzygotowanie, przyjętego uchwałą Senatu UWr, programu nowego kierunku niestacjonarnych studiów I stopnia „Prawo e-biznesu” na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
- 2023 – Zastępca kierownika studiów podyplomowych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego pn. „Prawo i systemy teleinformatyczne”
- 2021-2024 – Zastępca kierownika studiów podyplomowych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego pn. „Informatyzacja administracji publicznej”
- 2021 – Ukończenie kursu „Dydaktyka i metodyka e-learningu” w Centrum Kształcenia na Odległość Uniwersytetu Wrocławskiego
- 2020-2024 – Członek „Komisji Finansowej” na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
- 2016-2024 – Członek „Zespołu ds. Oceny Jakości Kształcenia” na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
- od 2013 – Adiunkt na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
- 2012 – Doktor nauk prawnych
- 2011 – Asystent na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
- od 2010 – Adwokat
- 2010 – Zdany egzamin sędziowski
- 2009-2014 – Wykładowca na aplikacji radcowskiej
- 2009-2012 – Prowadzący ćwiczenia na studiach prawniczych na Uniwersytecie Wrocławskim
- 2008-2012 – Członek Rady Wydziału na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
- 2007-2010 – Etatowy aplikant sądowy w sądach okręgu wrocławskiego (zatrudniony w Sądzie Okręgowym we Wrocławiu)
- 2007 – Prawnik w kancelarii prawnej
Doświadczenie projektowe dr Łukasza Goździaszka:
- 2024-2025 – Laureat IV edycji Konkursu na Uniwersytetu Wrocławskiego „Projakościowy sposób wynagradzania nauczycieli akademickich” w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”
- 2023-2024 – Laureat III edycji Konkursu na Uniwersytetu Wrocławskiego „Projakościowy sposób wynagradzania nauczycieli akademickich” w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”
- 2020-2021 – Laureat I edycji Konkursu na Uniwersytetu Wrocławskiego „Niższe pensum jako instrument projakościowy” w ramach programu „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”
- 2020 – Zespół ekspercki do spraw wykorzystania nowych technologii w prawie handlowym przy Komisji ds. Reformy Nadzoru Właścicielskiego w Ministerstwie Aktywów Państwowych
- 2018-2019 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) – działanie służące rozwojowi młodych naukowców
- 2017 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) – działanie służące rozwojowi młodych naukowców
- 2016 – Wykonanie zleconych czynności w projekcie „Model regulacji jawności i jej ograniczenia w demokratycznym państwie prawnym”
- 2016 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) – działanie służące rozwojowi młodych naukowców
- 2015 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) – działanie służące rozwojowi młodych naukowców
- 2014 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) – działanie służące rozwojowi młodych naukowców
- 2014-2017 – Wykonawca w projekcie badawczym „Ocena poziomu rzeczywistej ochrony praw wierzycieli w Polsce w latach 2004-2012 – koszty transakcyjne dochodzenia praw z umów”
- 2014-2015 – Stypendysta w projekcie Uniwersytetu Wrocławskiego „Akademia Rozwoju – kluczem wzmocnienia kadr polskiej gospodarki”
- 2013 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) – działanie służące rozwojowi młodych naukowców
- 2012-2013 – Członek Ministerialnej Grupy Roboczej ds. Elektronicznego Biura Podawczego
- 2011-2012 – Kierownik projektu badawczego na Uniwersytecie Wrocławskim (grant wewnętrzny) „Elektroniczne postępowanie upominawcze w prawie polskim”
- 2011-2012 – Stypendysta w projekcie Uniwersytetu Wrocławskiego „Rozwój potencjału i oferty edukacyjnej Uniwersytetu Wrocławskiego szansą zwiększenia konkurencyjności Uczelni”
- 2011 – Wykonawca w projekcie naukowym „Obieg dokumentów elektronicznych między sądami a urzędami stanu cywilnego w sprawach z zakresu prawa cywilnego oraz rodzinnego i opiekuńczego”
- 2010-2013 – Członek Zespołu Ministra Sprawiedliwości do spraw informatyzacji postępowań sądowych
- 2010 – Wykonawca w projekcie „Verbateam” dotyczącym transkrypcji zapisu audio rozprawy sądowej
- 2008 – Członek Zespołu Problemowego Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Cywilnego do spraw elektronicznego postępowania upominawczego
- 2007-2009 – Wykonawca w projekcie „E-sąd – Informatyzacja postępowania cywilnego”
- 2007-2009 – Wykonawca w projekcie ALIS (Automated Legal Intelligent System)
- 2007 – Wykonawca w projekcie „Opracowanie modelowego rozwiązania zastosowania dokumentu elektronicznego w sądach powszechnych z uwzględnieniem aspektów prawnych, organizacyjnych i ekonomicznych”